Jos Mast: GGZ-cliëntondersteuner bij Vriendendiensten

'We begrijpen hoe stress vanwege een psychische kwetsbaarheid harder kan binnenkomen’ 

Het overzicht, de motivatie, de moed of simpelweg de middelen verliezen om verder te komen. Jos Mast komt het in zijn werk als ggz-cliëntondersteuner bij Stichting Vriendendiensten dagelijks tegen en helpt mensen weer op weg. We doen het samen.
 

Julia over cliëntondersteuning: “Ik kreeg weer rust en ruimte voor mezelf”

Naar de buitenwereld deed Julia of ze alles op orde had, maar in werkelijkheid had ze geen overzicht. Ook niet over haar financiën, waardoor ze in de schuldsanering belandde. Eenmaal uit de schulden, had Julia nog steeds geen idee hoe ze goed verder kon en wilde met haar leven. Het sociaal wijkteam gaf haar toen het advies om contact op te nemen met de ggz-cliëntondersteuning van Vriendendiensten. 
 

Samenwerking in Deventer dringt ggz-wachttijden terug

EEN MOMENT GEDULD ALSTUBLIEFT, ER ZIJN NOG VEEL WACHTENDEN VOOR U...
Het lukt Ron vandaag amper om zijn bed uit te komen. Zijn relatie is uit gegaan en daarbovenop heeft hij onverwacht zijn baan verloren. Zijn wereld stort in en nare herinneringen uit het verleden beginnen weer op te spelen. Ron weet dat hij nu hulp moet zoeken en gaat naar zijn huisarts. Hij ervaart opluchting wanneer dat hij daar zit, vanaf nu gaat het beter worden.
Helaas! Hij krijgt te horen dat de wachttijd voor behandeling 4 maanden is.